Baltika teatas, et sai eelmisel aastal 6,36 miljonit eurot kahjumit ning neljanda kvartali puhaskahjum ulatus 4,64 miljoni euroni.
- Meelis Milder Foto: Raul Mee
Baltika Grupi Venemaa äri ümberstruktureerimise tõttu kajastatakse Venemaa ettevõtte jaetulemusi neljandas kvartalis ja 2015. aastal kokku kui lõpetatud tegevusala ning võrreldavuse huvides on 2014. aasta andmed korrigeeritud vastavalt.
„Keerulise aasta järel annab lisaks ettevõtte ümberstruktureerimisele eelduse efektiivsuse paranemisele tõhusam kulude kontroll erinevates valdkondades ning peakontori efektiivsemad protsessid väiksema arvu töötajatega,“ ütles Baltika Grupi tegevjuht Meelis Milder. Ta kinnitas, et ettevõtte finantsseisundit on parandanud ka keskendumine varude efektiivsemale juhtimisele. Aastaga on märgatavalt vähendatud nii valmistoodangu ja müügiks ostetud kaupade kui ka kanga ja furnituuri varusid ning vähenenud on ettemaksed hankijatele.
Baltika jätkuvate tegevusvaldkondade 2015. aasta neljanda kvartali müügitulu oli 13,51 miljonit eurot, vähenedes võrreldes eelmise aasta sama ajaga 602 000 eurot. 2015. aasta 12 kuu müügitulu oli 48,81 miljonit eurot, mis on 2% rohkem kui eelmisel aastal.
Jätkuvate tegevusvaldkondade jaemüügitulu oli neljandas kvartalis 12,41 miljonit eurot, mis on 57 000 euro võrra rohkem kui eelmise aasta samal ajal. Hulgi- ja frantsiisimüügi müügitulu neljandas kvartalis oli 777 000 eurot, vähenedes 47%.
Langus oli peamiselt tingitud tugevast võrdlusbaasist eelmise aasta samal perioodil seoses mitme uue frantsiisipoe kauba avalähetusega, samuti vähenes hulgimüük Ida-Euroopa ning Soome partneritele.
Koos lõpetatud tegevusvaldkonna tulemuse ning Venemaa müügiga seotud mitterahaliste varade allahindlusega oli Baltika neljanda kvartali puhaskahjum 4,64 miljonit eurot. 2014. aasta neljandas kvartalis teenis Baltika 420 000 euro suuruse puhaskasumi. 2015. aasta 12 kuu puhaskahjum oli 6,36 miljonit eurot, võrreldava perioodi puhaskahjum oli 1,26 miljonit eurot.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.